Monday, March 8, 2010

激情的激成

最近转换了一个很“熟悉”的新环境,而又要为人生的一个新的旅程准备,真的忙到有点透不过气来(以上的句子是胡言乱语,不明白就不用管它)。

话说回头,先来看看激成2009年的报告。我预测他的全年每股盈利应该会接近45分,虽然没有达成,但还好都有42分。在这六年里,激成除了2005年达成40分每股净盈利外,其余的都在20-35分之间。

还是那一句,我投资激成的一个理由就是他的现金和资产而激成可说是一间零负债的公司。至于我对他在未来一年的展望是绝对的乐观,因为FRS139的效应还未完全发酵。除此之外我相信激成短期内应该会公布一点有利于股东的好消息(股息之类)。我发梦还会想到激成会成立一个新的REIT呢!还有,以最近的天气,棕油的价钱有一定的市场,而在柔南的地库不在话下。

今天的激情(+0.46)会延续到几时呢?我相信一个好的股票,他的价值一定会反映出来。

冷眼:买棕油股留给子孙。

3 comments:

  1. Life moving into new chapter... Getting married?

    ReplyDelete
  2. Haha, marry? Not so soon. So how is your house? I am so desperate to get one in Penang here but too expensive.

    Great to see KSENG roar, no target price but wait for the good news from the management.

    ReplyDelete
  3. Just sold my apartment. Thinking of buying one in main land near Second Penang Bridge for investment purpose...

    I will hold it at least till end of May, the release of 1st quarter result. See some room for the price to go up when FRS 139 is adopted in the coming quarterly result

    ReplyDelete